loader image

Vad är AIDA och E-A-T?

av | mar 31, 2020 | Frågor

Akronymerna AIDA och E-A-T är två viktiga förkortningar för att synas i sökresultaten och generera leads (potentiella kunder). AIDA handlar om att skriva en kvalitetsrik och säljande text men också för att få en bra position i sökresultaten på önskade nyckelord. E-A-T handlar om att implementera viktiga komponenter på webbsidan så man inte blir ratad av besökare eller sökmotorernas indexeringsrobottar. 

AIDA

AIDA är en förkortning för attention, interest, desire & action. Med det menar man att skapa uppmärksamhet med en stark titel (Attention) och inleder att väcka intresse (interest) med en välskriven, planerad och kortfattad text. Därefter skapar man ett begär (desire) som gör att kunden vill köpa eller veta mer. Avslutningsvis har man en knapp, kontaktformulär eller telefonnummer även kallat CTA (Call to action) där ens lead ”konverteras” till en kund.

E-A-T

E-A-T är en förkortning för expertise, authoritativeness, and trustworthiness. När Googles sökrobotar indexerar en webbsida så finns en komponent som kallas E-A-T som ska representera en mänsklig besökare. Tänk dig själv när du kom in på min webbplats. Vad har JPN för expertis? Vilka rekommenderar JPN? Hur trovärdig är JPN? Det kan vara skillnaden mellan hiss eller diss av mänsklig faktor eller Googles algoritmer om man inte anpassat sin webbplats i förhållande till E-A-T.

Här kan du läsa mer om vad SEO är och hur det fungerar.

01. Dela detta inlägg

02. JPN WEB DESIGN

Vad är AIDA och E-A-T? aida och e-a-t

”Mitt motto med JPN WEB DESIGN är moderna lösningar till rimliga priser, utmärkt service, snabbt, smidigt och enkelt!” – Sedan 2019.

03. Kontakt

kontakt(at)jpnwebdesign.se

076 - 102 43 31

01. Dela detta inlägg

02. JPN WEB DESIGN

Vad är AIDA och E-A-T? aida och e-a-t

”Mitt motto med JPN WEB DESIGN är moderna lösningar till rimliga priser, utmärkt service, snabbt, smidigt och enkelt!” – Sedan 2019.

03. Kontakt

kontakt(at)jpnwebdesign.se

Share via
Copy link